Blog

Tijdens ik de vorige blog aan het schrijven was, zaten wij namelijk in Amsterdam. In deze blog, vertel ik jullie er meer over !

Wij, van Webfi  waren uitgenodigd door de mensen van Ticketscript, om daar uitleg te komen geven over hoe Google Analytics exact in elkaar zit.

 

Nu kunnen jullie je afvragen, wat is Ticketscript ?

 

Ticketscript is een bedrijf dat tickets online verkoopt, via Facebook, mobiel en aan de deur. Deze service is gratis voor evenement organisatoren ! Dankzij ticketscript hoeven de organisatoren van evenementen hun bezoekers niet naar ticketsites of andere platformen te sturen, zij helpen je om van je eigen website, Facebook en andere media professionele verkoopkanalen te maken. Een leuk weetje is ook dan 70 % van de kaartkopers liever direct bij een evenement of op de locatie zijn ticket koopt.

 http://company.ticketscript.com/be/

Op Donderdag avond 10 juli rond 7u vertrokken we alvast met de Thalys. De treinrit zou zo’n kleine 2 uur duren. Het enige ongemak dat we hadden, was dat we een overstap moesten maken van Schiphol naar een directe trein richting Amsterdam. Er was een probleem met een wisselspoor van de Thalys.

We verbleven in het Hilton Hotel in Amsterdam, eens daar aangekomen konden we onze koffers op de kamer gaan zetten, ons installeren en ons terug begeven naar de lobby. We hadden immers samen afgesproken, om toch nog even Amsterdam te gaan verkennen.

 

Nadat we wat door de zeer gezellige straten van Amsterdam waren gewandeld, besloten we nog even een kijkje te gaan nemen in het hotel naar de Skylounge. Dit was een leuk, loungy concept waar je iets gezellig kon drinken. De sfeer was leuk, je zat er rustig. Na ons drankje zijn we allemaal naar bed gegaan, het was immers de volgende morgen vroeg dag en we moesten voorbereid zijn !

 

De volgende ochtend zijn ik en Fiona samen gaan ontbijten, de sfeer en het verblijf in het hotel waren heel aangenaam. De bediening was ook heel vriendelijk, en we werden direct verdergeholpen met koffie of thee. Volgens gewoonte kozen zowel Fiona als ik voor een Lait Russe .

 

Dan bestelden we een taxi, en hebben we ons begeven naar de kantoren van Ticketscript. Na een kennismaking, begon Fiona met de presentatie. Ikzelf, had ook de boekjes laten uitprinten, zodat de mensen goed konden volgen met wat er uitgelegd werd. Fiona gaf de presentatie, ik gaf de assistentie.

 

Die middag, na een goed eerste verloop van de presentatie, zijn Fiona en ik wat gaan eten in een gezellig eetcafétje om de hoek. Door het warme weer, genoten we allebei ook van een watertje en praatten we wat bij over de presentatie zelf en onze positieve indrukken hiervan.

 

De Nederlanders waren tijdens ons verblijf ook zeer vriendelijk in Amsterdam, we kregen steeds uitleg over de stad en je kon zien dat de mensen ook erg begaan waren.

 

Daarop volgde dat we terug gingen naar de kantoren van Ticketscript, en daar de presentatie verder zetten. Er was op het einde een Q&A zodat de mensen zelf nog vragen konden stellen. Hierna hebben we onze Web-Fi brochures ook nog uitgedeeld, zodat de mensen iets in handen konden hebben om achteraf nog wat informatie te lezen, of als ze nog extra vragen hadden om ons te contacteren.

 

Voor we de trein terug moesten nemen, konden we nog even iets gaan drinken en eten. Het was nog steeds heel mooi weer.

 

Het enige jammere aan onze terugreis, was dat we weer moesten overstappen in Schiphol op de Thalys wegens problemen met een wisselspoor.

 

Maar al bij al, was dit niet zo erg en hebben we erg genoten van onze presentatie & trip naar Amsterdam. Heel vriendelijke mensen, en een leuk verblijf. Koppel het aangename aan het werken, zoals Fiona zei . We hebben het bijbrengen van onze kennis ook kunnen combineren, en dit was voor ons wel het belangrijkste tijdens onze trip. Alles tesamen, voor herhaling vatbaar !