Blog

 

Remarketing, wat is dat nu eigenlijk ?

Hoe zit het in elkaar; hoe bereik je de juiste doelgroep; en kan je hierin overdrijven? In Adwords kan je een remarketing lijst samenstellen van mensen die eerder je website hebben bezocht. Je kan aan deze lijst bezoekers meer gerichte advertenties tonen die speciaal voor hen zijn gemaakt, op basis van de pagina’s die ze hebben bezocht op jouw website. Deze mensen zullen vervolgens jouw advertenties tegenkomen terwijl ze surfen op andere websites

Voor zulke marketing campagnes is het geen lachertje om even na te denken in hoeverre jouw advertenties nuttig zullen zijn voor de eindgebruiker, of deze eerder je publiek tot vervelens toe zullen achtervolgen.

Wanneer gebruik je remarketing ?

Wanneer bezoekers je website bijvoorbeeld verlaten zonder iets te kopen, kan je gebruik maken van remarketing om ze opnieuw te bereiken door middel van relevante advertenties.

Google’s voorwaarden voor remarketing :

  • Minstens 100 bezoekers op een lijst
  • Privacy policy met opt-out mogelijkheid op je website
  • Geen remarketing voor farmaceutische bedrijven, online gok sites, adult content enzo
  • Lijsten mogen niet gebaseerd zijn op data die persoonijk identificieerbaar zijn

Dit gezegd zijnde, lijkt het ons wel aan te raden niet te overdrijven met remarketing, maar het wel te gebruiken als handige tool. Zodat je inderdaad de juiste doelgroepen bereikt, maar mensen niet angstaanjagend gaat achtervolgen met je advertenties, of zodat er ergernis word opgewekt. Het is niet de bedoeling dat iemand eindeloos word achtervolgd door dezelfde advertentie. Dit kan trouwens een heel tegenstrijdig effect geven.

Wat zijn de voordelen van remarketing ?

Eerst en vooral bereik je mensen op het moment waarop de kans op aan aankoop het grootst is, wanneer ze uw website of app hebben bezocht. De lijsten die je kan opstellen zijn afgestemd op je advertentiedoelen. Waardoor het je een beter potentieel hebt op verhoogde click-through en conversie. De boodschap zoals altijd is testen. Verschillende ad copies, campagnes, set-ups testen naar ROI.

Wat je tegenwoordig allemaal kan doen in de online wereld is ongelooflijk. Gelukkig wordt er nog ruim voldoende rekening gehouden met de privacy voorwaarden, zodat we de informatie die ter beschikking staat nuttig kunnen gebruiken.

Wens je te weten hoe je zo’n remarketing campagne moet opzetten? Contacteer ons !  Wij helpen u verder in uw online marketing efforts.

Veel targeting plezier !

- Naomi & Fiona